Тема. Цікава книга Природи.
1. Яку назву має кущ у вірші Ліни Костенко?
а)калина; б) шипшина; в)ожина.
2. Що замикала осінь у вірші Ліни Костенко?
а)шафу; б)двері; в)брами.
3. З якого твору це речення. На газонах ще квітнуть яскраві, різнокольорові айстри й жоржини, червоні канни, милують око оксамитові чорнобривці
а)«Осінні танці»; б) «Вже брами літа замикає осінь»; в) «Перший подих осені» .
4. На якому інструменті грав вітер у вірші К.Перелісної "Осінні танці"?
а)барабан; б)трембіта; в)сопілка.
5. Хто трішечки зелений був - … у вірші «Осінні танці»
а) молодий; б) старий; в)дитина.
6. В яку гру гралися білочки в оповіданні "Осіння гра"?
а)"Квач"; б)"Хованки"; в)"Третій-зайвий".
7. Як білки рятуються від холоду?
а)стрибають по гілках; б)укриваються листям; в)укриваються хвостом.
8. З ким розмовляла Улянка в оповіданні О.Донченка "Лісовою стежкою"?
а)зі струмком; б)з берізками; в)з кленом.
9. Що почала робити дівчинка?
а)купатись; б)стрибати через струмок; в)бовтатись у воді руками.
10. Дерева були схожі на:
а)золоті ліхтарики; б)золоті свічки; в)червоне вогнище.
11. Що ми повинні зберегти від лиха у віршеві Ганни Черінь?
а) річку і горбок; б)річку і лісок; в)річку і крок.
12. Що спочатку лічила осінь в оповіданні «Листопад – ворота зими»?
а)дерева; б) листя на деревах; в) вбрання.
Тема. Мова-дивний скарб.
1. Яке геніальне відкриття зробили наші пращури?:
а) навчилися будувати; б) створили машини; в) винайшли мову.
2.
3. Слова “Дороговказ” і “Мова”зустрілися у творі…
а)”Найрідніші слова”;б) “Мова”; в) “Зарубай на носі”.
4.Якби не було мови, на планеті було б:
а)безлюдно; б) темно й страшно; в) пусто й сумно.
5. Початок письму поклали:
а)греки; б) фінікійці; в) слов’яни.
6. Слова “Дороговказ” і “Мова”зустрілися у творі…
а)”Найрідніші слова”;б) “Зарубай на носі”; в) “Мова”.
7. У творі “Привчайтеся працювати із словниками!”
згадуються словники…
а)орфографічний та іншомовних слів; б) тематичний та етимологічний; в)українсько – англійський та німецько – український.
8.Вислів «Скільки є у світі квітів- стільки є у світі мов» взято з вірша:
а) «Кожну літеру ціни»; б) «Диктант»; в) «Дивне розмаїття».
9.В класі лунала мова:
а)співуча; б) мелодійна; в) українська.
10.
а)гарненьке; б) золотеньке; в) важливеньке.
11. Яке слово щоразу звучало дитині у вірші “Диктант”…
а)українське; б)татарське; в) російське.
12. Вислів “водити за ніс” означає…
а)хитрувати, обманювати;б) тримати за ніс; в) направляти.
Тема «Похвала книгам!»
1. У Стародавньому Єгипті виготовляли книги з:
а) глини; б) папірусу; в) тканини.
2. У Стародавньому Китаї робили книги з окремих:
а) глиняних плиток; б) дощечок; в) паперу.
3. Винахідником друкарського верстата був:
а) Ярослав Мудрий; б) Йоган Гуттенберг; в) Володимир Великий.
4. Хто був засновником бібліотеки в Київській Русі?
а) Ярослав Мудрий ; б) Монахи; в) Борис.
5.Хто склав першу друковану книгу?
а) Ярослав Мудрий; б) Володимир Великий; в) Іван Федоров.
6. Іван Федоров продовжував свою справу книгодрукування в:
а)Москві; б)Києві; в) Львові.
7. Куди підкрався соняшник у вірші Дмитра Павличка «Соняшник»
а)до дверей); б)до вікна; в)до столу.
8. Який князь на Русі створював перші школи?
а) Володимир Святославович; б) Ярослав Мудрий; в) Іван Федоров.
9. Відділ, де видаються книги додому, називається:
а)каталог; б)читальний зал; в)абонемент.
10.Швидко знайти потрібну книгу допоможе:
а) каталог; б) формуляр; в) абонемент.
11.Чим відрізняється журнал «Джміль» від інших дитячих журналів?
а) захоплюючі історії про винаходи; б)є дитяча енциклопедія; в) розповідає про живопис, музику, літературу.
12. Що хотів взяти у бібліотеці маленький хлопчик у кутку?
а) журнали; б) енциклопедію; в) книги.
Тема. З чистого джерела народної творчості.
1.Найбільше змій боявся:
а) князя; б)князевого війська; в) Кирила Кожум’яку.
2. Спочатку князь подумав, що змій:
а) йде на нього війною; б)зник; в) з’їв його дочку.
3. Щоб дізнатися, хто порядкує у них дома, дід і баба заховалися:
а) в лісі; б)в хаті; в) за коморою.
4. Що сталося з дівчиною?
а) втекла; б)зникла; в) полетіла з качечками.
5. Короткі влучні образні вислови,що часто містять римовані слова, передають досвід народу, називаються:
а) загадками; б)казками; в) прислів’ями.
6. Жартівливі вислови, складені із важких для швидкої вимови слів, називаються
а) чистомовками; б)загадками; в) прислів’ями.
7. Що побачив на стежці Зайчик?
а) зернятка; б)сумочку; в) мішечок.
8.Що виросло на грядці під літо?
а) морква; б)квіти; в) капуста.
9. Де ходила квочка у прислів’ї?
а) коло кілочка; б)коло горбочка; в) коло моточка.
10.У народній пісні віночок котився із :
а) пшениці; б) жита; в) ячменю.
11.Що потрібно було зробити з полотна дочці, поки вийдуть з церкви дід з бабою та з бабиною дочкою?
а) плаття пошити; б) сорочку пошити; в) спідницю пошити.
12.Як назвала баба прийомну дочку, коли прийшли міряти черевичок?
а) опудало; б) страховисько; в) красуня.
Тема. Літературні казки й п’єса – казка.
1.Деревяні чоловічки, що жили в лісі, не мали:
а) розуму; б) одежі; в) сердець.
2. Чому у чоловічка були сумні очі?
а) йому було боляче; б) він жалів чоловічків; в) йому було жаль хлопчика.
3.Старший син ховав у скриньку(«Чому у морі вода солона»)
а)золоті; б) мідяки; в) срібло.
4. Як загинув старший брат?
а) потонув у морі; б) потонув у солі; в) від хвороби.
5. Що засуджується в казці «Чому у морі вода солона»?
а) байдужість; б) жадібність; в) лінь.
6. Найхитріші механізми вигадував:
а) Лар; б) Крос; в) усі люди в місті.
7.Яке рішення прийняла рада найстаріших майстрів?
а)дати назву місту; б) вигнати майстрів; в) подарувати місту ляльку.
8.Яким був колір волосся новачка Рудька Руденка?
а)білявим; б) каштановим; в) рудим.
9. Коли хлопці знайшли чарівні окуляри?
а)під час уроку; б) вдома; в) на перерві.
10. Від кого застерігала бабуся каченят?
а)песика; б) ведмедя; в) лиса.
11. Що знаходиться біля будинку, де мешкає бабуся?
а)ліс; б) торбинка з горішками; в) песик.
12. Як розгортається дія у театрі?
а)як злива; б) як дощ; в) бурхливо.
Тема. Поетичні твори
1.У віршеві «Мамо, іде вже зима» про що спитала дитина?
а)Чи досить буде птахам їжі взимку? б) Чи кожна пташина відлітає у вирій? в)Чи всі птахи взимку співають?
2.Мати показала дитині:
а)сивеньку пташку; б) чорненьку пташку; в)жовтеньку пташку.
3.Що любив хлопчик в дитинстві у віршеві О. Олеся «Так я в дитинстві любив»:
а)погуляти по полю; б) побродити лісом; в)вибігти вранці із хати.
4. У віршеві Д. Павличка «Гном» хлопчик попросив гнома:
а)зробити його маленьким; б)зробити його чарівником; в)підвезти його.
5.Гном запропонував:
а)перетворити його на гнома; б)підвезти його; в)піти геть.
6. Що відбулося після того, як невдаха виступив, у вірші Г. Бойка:
а)побилися; б)перевернули всі стільці; в)сцену ледь не рознесли.
7. Дівчинка з песиком прийшли зустрічати у вірші А. Качана «Дівчинка і море»:
а)брата; б)дядька; в)тата.
8. Яку рибку хапала чайка з води?
а)золоту; б)сріблясту; в)маленьку.
9. Дівчинка вишила у віршеві С. Жупанина:
а)рушничок; б)серветку; в)блузку.
10.На вишивках залишився теплий слід:
а)Оленчиних рук; б)сонячного проміння; в)барвистих квітів.
11. Перший вітер був:
а) у пекарні; б) у кузні; в)на фермі.
12. Шостий вітер розвеселив людей:
а)кружлянням листя; б)танком у саду; в)ароматом яблук.
Тема. Прозові твори
1.Скільки хлопців було в лісі в оповіданні В. Сухомлинського
«Красиві слова і красиве діло»:
а)двоє; б)троє; в)четверо.
2. Які слова говорили перший і другий хлопці?
а)красиві і жалісні; б)веселі і радісні; в) сумні і тривожні.
3. Що зробив третій хлопчик?
а)сказав красиві слова; б) напоїв хлопця чаєм; в)віддав йому свою сорочку.
4. В оповіданні «Кінь утік» діти на уроці що робили:
а)розв’язували задачі; б)писали вправу; в)писали диктант.
5.Учитель сказав, що записка – це:
а)документ; б)таємниця; в)порушення дисципліни.
6.Після уроку Петрик сказав, що :
а)кінь утік; б)кінь зник; в)не хоче давати коня.
7. В оповіданні О. Буценя «Наше відкриття» хлопці тікали від мурашника,бо:
а) спізнювалися на вечерю; б)побачили вовка; в)мурашки кусалися.
8. Як почувалися хлопці ввечері?
а)добре; б)у них піднялася температура; в)у них свербіла шкіра.
9. В оповіданні Я. Стельмаха «Ловись, рибко!» вудочки хлопцям видавав:
а) Іван Петрович; б) Сергій Іванович; в)Сергій Анатолійович.
10. Митько з другом підгодовували рибу:
а) хлібом; б)макухою; в)горохом.
11. Скільки риби спіймав Сергій Анатолійович?
а)одну; б) багато; в)нічого не піймав.
12. Як був зображений Славко на фотографії?
а) сам; б) з друзями; в)з рибою.
|